دستورالعمل تهیه و ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی

دستورالعمل تهیه و ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی

بخشنامه به تمامی مدیران محترم حسابرسی

به پیوست، “دستورالعمل تهیه و ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی نسبت به صورتهای مالی” که بر اساس استانداردهای حسابرسی ،۵۷۰ ،۷۰۰، ۷۰۱، ۷۰۵، ۷۰۶ و ۷۲۰ به ترتیب تحت عناوين “تداوم فعالیت”، ” اظهار نظر و گزارشگری نسبت به صورت های مالی”، ” اطلاع رسانی مسائل عمده حسابرسی در گزارش حسابرس مستقل”، “اظهار نظرهای تعدیل شده در گزارش حسابرس مستقل”، “بندهای تاکید بر مطلب خاص و سایر بندهای توضیحی در گزارش حسابرس مستقل” و ” مسئولیت های حسابرس در قبال سایر اطلاعات به روزرسانی شده و به تصویب کمیته فنی رسیده است، ابلاغ می شود.

در این مجموعه به بندهای مربوط در استانداردهای حسابرسی عطف داده شده که شماره عطف های مورد نظر در سمت راست تمامی صفحات این مجموعه درج شده است و از سمت چپ به ترتیب، بیانگر شماره استاندارد حسابرسی و سپس شماره بند استاندارد مربوط است.

همچنین در فایل word این مجموعه در صورت انتخاب همزمان کلید کنترل و نمونه گزارش حسابرسی مورد نظر (مندرج در صفحه ۳ این مجموعه دسترسی مستقیم به گزارش نمونه مربوط، امکان پذیر می شود. به علاوه، در فایل (pdf)  این مجموعه با انتخاب نمونه گزارش حسابرسی مورد نظر (مندرج در صفحه ۳ این مجموعه) دسترسی مستقیم به گزارش نمونه مربوط، امکان پذیر می شود.

رعایت این دستورالعمل در مورد صورتهای مالی که دوره مالی آن از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۱ یا بعد از آن شروع می شود، لازم الاجرا است.

,
نوشتهٔ پیشین
رضوانی فر رئیس کل گمرگ ایران شد
نوشتهٔ بعدی
شکست چین در رقابت جهانی تولید

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست