ثبت شرکت در اسلامشهر

ثبت شرکت در اسلامشهر

اسلامشهر مرکز شهرستان اسلامشهر و دومین شهر پرجمعیت در استان تهران است. اگر تصمیم به ثبت شرکت اسلامشهر را دارید با ما تماس بگیرید. این شهر نوزدهمین شهر ایران از لحاظ جمعیت می‌باشد. این شهر پرجمعیت‌ترین شهری است که مرکز استان نمی‌باشد. بر طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن (۱۳۹۵) مرکز آمار ایران این شهرستان در سال ۱۳۹۵، ۵۴۸٬۶۲۰ نفر جمعیت داشت که ۲۷۹٬۲۸۲ نفر آن مرد و ۲۶۹٬۳۳۸ نفر آن زن می‌باشند. نزدیک‌ترین شهرستان به تهران که ۱۲ کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد.

به دنبال تقاضای بالای ثبت شرکت و موسسات غیر تجاری در شهرستان اسلامشهر تهران باید خاطر نشان کنیم که علاقمندان به ثبت شرکت در اسلامشهر باید برای ثبت شرکت خود از شعبه و یا اداره اصلی ثبت شرکت ها واقع در تهران اقدام نمایند. این اداره در بسیاری از شهر ها و شهرستان های ایران شعبه مستقل و نفراتی برای انجام این مهم دارد ولی شهرستان اسلامشهر به دلیل نزدیکی و دسترسی راحتی که به خود شعبه تهران دارد تا امروز هنوز دارای شعبه مشتقلی نشده است.

اما برای ثبت شرکت در اسلامشهر چه باید کرد؟

برای ثبت شرکت در اسلامشهر باید شرایط لازم را داشته باشید. خوشبختانه امروزه اکثر افراد دارای تخصص و یا دانش مرتبط با موضوعی خاص هستند و می توانند با استفاده از دانش و تخصص دیگران به عنوان شریک تجاری مورد نیاز خود کمبود ها را جبران و فعالیت خود را با ثبت شرکت اغاز نموده و یا ادامه دهند.

ثبت شرکت نه تنها در اسلامشهر بلکه در همه نقاط ایران دارای شرایط خاصی نیست و اگر شما محکومیت و مشکل قانونی خاصی نداشته باشید به سادگی می توانید شرکت خود را به ثبت برسانید.

موقعیت اقتصادی

شهرستان اسلامشهر يکي از مناطق مهم کشاورزي ، دامپروري و صنعتي در استان تهران محسوب ميشود و تقريباً ۱۲ هزار هکتار اراضي قابل کشت دارد که در حال حاضر بالغ بر ۹ هزار هکتار آن زير کشت محصولات مختلف است. شهرستان با دارا بودن ۲۱۳ واحد گاوداري و ۱۱ واحد مرغداري ، ۱۰ درصد گوشت قرمز ، ۱۸ درصد شير و ۱۰ درصد تخم مرغ و ۸ درصد گوشت مرغ استان را توليد و روانه بازار مي کند.
در شهرستان حدود ۱۲۰۰۰ بنگاه کوچک ، متوسط و بزرگ اقتصادي مستقر و فعالند.تعدادي از برند های بزرگ اقتصادي شامل : ايران خودرو ديزل ، لبنيات و بستني ميهن ، لبنيات و بستني دومينو ، فيلور ، سينجرگاز ، الکتروژن ، لوله و ماشين سازي ايران ، شرکت صنايع بهسازي چوب ايران ، گروه صنعتي سديد ( شامل سه شرکت ) ، کيان تاير و پايان گل در اين منطقه مستقر ميباشد. برند های ثبت شده جدیدی در حال سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این شهر هستن.
مجتمع صنفي و صنعتي اسلامشهر با ۴۰۰ واحد کارگاهي ، ۲۵۰۰ واحد تجاري ، ۳۵۰ واحد اداري و ۱۰ واحد خدماتي زمينه اشتغال حدود ۲۰۰۰۰ نفر را فراهم نموده است. فعاليت بزرگترين مرکز نمايشگاههاي ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين استان و حتي کشور در اين منطقه است.
ـ در سال ۱۳۹۱ براي شهرستان اسلامشهر تعداد ۱۳۳۴۳ نفر ايجاد فرصتهاي شغلي جديد در نظر گرفته شده بود که اشتغال ثبت شده شهرستان در سامانه رصد ۲۲۴۸۴ نفر ميباشد با ۴/۱۶۵ درصد
ـ تعداد تعاونيهاي ثبت شده شهرستان ۵۸۰ تعاوني
ـ تعداد تعاونيهاي فعال شهرستان ۳۲۰ تعاوني
ـ تعداد اشتغال مستقيم ايجادي توسط تعاونيها ۳۴۳۰ نفر
ـ تعداد اشتغال غير مستقيم ايجادي توسط تعاونيها ۶۴۰۵ نفر
ـ تعداد شعبات بانکهاي دولتي و خصوصي فعال در شهرستان اسلامشهر حدود ۷۰ شعبه و باجه ميباشد.
ـ تعداد خودپردازهاي ( ATM ) شهرستان حدود ۷۵ دستگاه

برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله مربوط به ثبت شرکت ها را مطالعه کنید

قابلیت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلامشهر

اسلامشهر مرکز شهرستان اسلامشهر و دومین شهر پرجمعیت در استان تهران است. این شهر نوزدهمین شهر ایران از لحاظ جمعیت می باشد که ابرشهر نوظهور نیز نامیده می شود.
اسلامشهر دارای ویژگی های خاصی برای سرمایه گذاری است. نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام ( ره ) ، واقع شدن در دو مسیر مواصلاتی به جنوب و غرب کشور ، وجود مراکز دانشگاهی با بیش از 40 هزار نفر دانشجو ، نزدیکی به پایتخت ایران ، وجود شهرک های صنعتی و دارا بودن جمعیت جوان از مزیت های شهرستان اسلامشهر برای سرمایه گذاران است. فعالان اقتصادی، از طریق سرمایه گذاری و راه اندازی شرکت در اسلامشهر، می توانند به مزایا و امتیازات ذیل دست یابند :
– امتیازات اعتبارات وام تسهیلات
– اخذ و اعطای نمایندگی
– دریافت جوازها
– امکان تبلیغات گسترده و پربازده
– امکان شرکت در مناقصات و مزایدات رسمی
– امکان ورود به عرصه های بین المللی
– بهره مندی از معافیت های دارایی با توجه به نوع فعالیت
– با ثبت یک مجموعه می توانید از امکانات بیمه برای خود و کارمندانتان استفاده نمایید.
– از طریق ثبت نمودن شرکت، اساسنامه و شرکتنامه و سایر اسناد شرکت تسجیل می گردد و مثل اسناد عادی در معرض ایراد و تزلزل نیست.

دو شرکت رایج و پرطرفدار در شهرستان اسلامشهر

در ادامه به تشریح شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص می پردازیم. گفتنی است این نوع از شرکت ها ، به نسبت سایر قالب ها، با استقبال بیشتری مواجه شده اند.
شرکت با مسئولیت محدود و ویژگی های آن :
شرکت با مسئولیت محدود، به اصطلاح شرکت دوستانه و خانوادگی است که بیشتر بین افرادی که با هم دوست و روابط مالی دارند تشکیل می شود. ماده 94 قانون تجارت، شرکت با مسئولیت محدود را چنین تعریف کرده است :
” شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است” .

ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود :

– در شرکت با مسئولیت محدود، حداقل تعداد شرکا، 2 نفر می باشد.
– سرمایه شرکت با مسئولیت محدود با توجه به رویه شرکت و موضوع فعالیت آن تعیین می شود و قانوناَ بایستی به گونه ای تعیین شود که با گستره فعالیت شرکت همخوانی داشته باشد . با این وجود، در حال حاضر می توان شرکت مسئولیت محدود را با سرمایه حداقل یک میلیون ریال ثبت نمود و هیچ منع قانونی در این زمینه وجود ندارد. لازم به ذکر است که برخلاف ثبت شرکت سهامی خاص این مبلغ به هیچ حسابی واریز نخواهد شد.
– سرمایه در ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود برخلاف شرکت سهامی خاص به سهام تقسیم نمی شود، بلکه به صورت سهم الشرکه به اعضاء تعلق خواهد داشت.
– در ثبت شرکت با مسئولیت محدود اعضاء صرفاَ به مقدار سرمایه خود در مقابل اشخاص ثالث در مورد تعهدات شرکت مسئول خواهند بود.
– در نام شرکت با مسئولیت محدود در هیچ صورتی نباید از نام خانوادگی هیچ یک از اعضاء استفاده نمود در غیر این صورت شریک مذکور در مقابل اشخاص ثالث مسئول خواهد بود. در واقع فارغ از مقدار سهم خود، به تنهایی و بدون توجه به مقدار مسئولیت سایر اعضاء مسئولیت خواهد داشت و مسئول ادای کلیه دیون و تعهدات شرکت خواهد بود.
– اگر تعداد اعضای شرکت با مسئولیت محدود بیش از 12 نفر باشد، شرکت موظف به ثبت هیئت نظارت می باشد. هیئت نظارت متشکل از 3 نفر است که از میان اعضاء شرکت که عضو هیئت مدیره نباشند به میزان یک سال انتخاب خواهند شد.

شرکت سهامی خاص و ویژگی های آن :

نوع دیگری از شرکت های تجاری رایج، شرکت سهامی خاص می باشد. از این نوع شرکت در ایران استقبال زیادی شده و گرایش و علاقه فعالان اقتصادی به تاسیس و راه اندازی این نوع شرکت به نسبت سایر انواع شرکت ، بسیار بیشتر می باشد و اکثر کارخانجات تولیدی در ایران که متعلق به اشخاص می باشد تحت عنوان شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده اند.
ماده 4 لایحه اصلاحی قانون تجارت، شرکت سهامی خاص را چنین تعریف نموده است :
شرکت هایی که تمام سرمایه آن ها در موقع تاسیس منحصراَ توسط موسسین تامین گردیده است، شرکت سهامی خاص نامیده می شوند.
در شرکت های سهامی خاص، برخلاف شرکت تضامنی، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی های شرکت محدود به مبلغ سرمایه گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت سرمایه، ضامن پرداخت بدهی های شرکت از اموال شخصی خود نیستند.
ویژگی های شرکت سهامی خاص :
– حداقل سرمایه در این شرکت ها، یک میلیون ریال است.
– تعداد سهامداران شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر می باشد.
– در بدو تاسیس می بایست سی و پنج درصد از سرمایه شرکت توسط اعضاء در حساب مخصوصی در بانک واریز شود.
– حداقل تعداد مدیران ( هیئت مدیره ) سه نفر می باشد.
– مبلغ اسمی هر سهم در شرکت سهامی خاص محدود نیست.
– سهام شرکت سهامی خاص قابل عرضه در بورس نیست.
– در شرکت های سهامی خاص، اوراق قرضه منتشر نمی شود.
– انتقال سهام در این شرکت ها، مشروط به موافقت سایر شرکاء می باشد.
– در شرکت سهامی خاص، پذیره نویسی و مجمع عمومی موسس وجود ندارد.
– در شرکت های سهامی خاص، عبارت ” شرکت سهامی خاص ” باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله بانام شرکت در کلیه اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود.

ثبت شرکت دانش بنیان در اسلامشهر

شرکت‌های دانش بنیان به شرکت‌هایی گفته می‌شود که بر پایه‌ی دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی شکل می‌گیرند. این شرکت‌ها مؤسسات خصوصی یا تعاونی هستند که در راستای گسترش اختراع و نوآوری و در حوزه‌ی فناوری‌های برتر به ویژه در تولید نرم‌افزار مربوط تشکیل می‌شوند.

موضوع کلی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، تجاری‌سازی یافته‌های ‌پژوهشی و افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها و واحدهای ‌پژوهشی است.

ثبت شرکت‌ تضامنی در اسلامشهر

شرکت تضامنی در فرانسه و کشورهایی که سیستم حقوقی این کشور را اقتباس کرده‌اند، ازجمله ایران، دارای شخصیت حقوقی است درحالی‌که در کشورهای آنگلوساکسون شخصیت حقوقی ندارد. در حقوق ایران شرکت تضامنی دارای شخصیت حقوقی مستقل است و دارایی آن از دارایی شرکا جداست و ممکن است ورشکسته اعلام شود؛ زیرا تاجر تلقی می‌شود.

در صورت ورشکستگی شرکت، طلبکاران نسبت به دارایی شرکت بر طلبکاران خود شرکا اولویت دارند. شخصیت حقوقی شرکت تا آنجا از شخصیتت شرکا جداست که ورشکستگی شرکت با ورشکستگی شرکا و بلعکس پیوستگی نداشته باشد.

نتیجه این استقلال شخصیت این است که تابعیت شرکت از تابعیت شرکا جداست؛ هرچند که کنترل شرکت بر این نوع شرکت از شرکت‌های دیگر بیشتر است بهه همین دلیل حتی ممکن است بیشتر یا تمام شرکا یک شرکت تضامنی خارجی باشند و بااین‌حال شرکت ایرانی تلقی شود.

ثبت شرکت مختلط سهامی در اسلامشهر

شرکت مختلط سهامی، بین عده ای از شرکای سهامی و یک یا چند نفر شریک ضامن تشکیل می شود. سهام شرکای سهامی به صورت سهام یا قطعات مساوی درآمده است و به میزان سهامی که آورده اند مسئول هستند.

شریک ضامن کسی است که سهامش به صورت سهام در نیامده و مسئول تمامی قروضی است که علاوه بر دارایی شرکت نیز ممکن است پیدا شود همچنین روابط بین آنها مانند شرکت تضامنی است. باری ثبت شرکت در شهریار تماس بگیرید.

ثبت شرکت نسبی در اسلامشهر

شرکت نسبی در ماده ۱۸۶۳ قانون تجارت به این گونه تعریف شده است :شرکت نسبی به شرکتی اطلاق می‌شود که برای امور تجارتی تحت اسم مخصوصی بین دو یا چند نفر تشکیل شده و مسئولیت هر یک از شرکا به میزان سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته شده است.

ثبت شرکت‌های تعاونی در اسلامشهر

شرکت تعاونی تولید شرکتی است که بین عده از ارباب حرف تشکیل می‌شود و شرکاء مشاغل خود را برای تولید و فروش اشیاء یا اجناس به کار می‌برند.
اگر در شرکت تولید یک عده از شرکاء در خدمت دائمی شرکت نبوده یا از اهل حرفه که موضوع عملیات شرکت است نباشند لااقل دو‌ ثلث اعضاء اداره کننده شرکت باید از شرکایی انتخاب شوند که حرفه آنها موضوع عملیات شرکت است.

مزيت هاي شهرستان اسلامشهر:

۱ ـ واقع شدن در مسير راههاي عمده مواصلاتي استان و کشور
۲ ـ همجواري با فرودگاههاي بين المللي امام خميني (ره) و مهر آباد تهران
۳ ـ واقع شدن بزرگترين پايانه ريلي کشور ( آپرين ) در منطقه
۴ ـ استقرار مجتمع هاي صنفي و صنعتي اسلامشهر و سهند در شهرستان
۵ ـ واقع شدن بزرگترين مرکز نمايشگاههاي ماشين آلات سنگين و نيمه سنگين استان و کشور در اسلامشهر با وسعت حدود ۲۰۰ هکتار
۶ ـ استقرار صنايع بزرگ کشور از جمله : گروه صنعتي ايران خودرو ديزل ، گروه کارخانجات صنعتي سديد ، گروه صنعتي بهمن( فيلور ) . گروه لبنيات و بستني ميهن و دومينو ، شرکت صنايع بهسازي چوب ايران ، شرکت بين المللي پايا گل ، شرکت لوله و ماشين سازي ايران ، شرکت سينجر گاز ، شرکت الکتروژن ، شرکت جام ايمن گستر در منطقه

ثبت برند در اسلامشهر

بعد از تاسیس شرکت، مباحث مهم دیگری نظیر ثبت برند نیز مطرح می شود .ثبت برند از جهات بسیاری دارای اهمیت است و در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر و روزافزون تقاضای ثبت برند از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی بوده ایم.
برند به نام ، عبارت ، اصطلاح، علامت ، نشانه ، نماد ، طرح یا ترکیبی از این موارد گفته می شود که به منظور معرفی محصولات یا خدمات یک شرکت تجاری و متمایز ساختن آن از محصولات شرکت های دیگر استفاده می شوند.
بر اساس مصوبه 3 / 2 / 1328 هیات وزیران، در موارد ذیل ثبت برند الزامی است . ( در دیگر موارد ، ثبت برند اختیاری است و فردی که برند ثبت نشده ای را به کار ببرد، مورد پیگیری قرار نمی گیرد ؛ هر چند که ممکن است به دلیل استفاده دیگران از این برند و عدم امکان پیگیری قانونی متضرر شود) :
الف) داروهای اختصاصی مورد استفاده ی طبی
ب) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص عرضه می شوند
ج) آب های گازدار
ه) لوازم آرایش که برای استعمال مستقیم بر روی پوست انسان به کار می رود.

مدارک لازم جهت ثبت برند در اسلامشهر

چنانچه برند شما به صورت حقیقی در اسلامشهر به ثبت برسد مدارک آن شامل : کپی مدارک هویتی متقاضی ( کارت ملی و شناسنامه ) ، پروانه کسب با توجه به موضوع فعالیت ، ارائه طرحی از برند در قالب 6 * 6 و در صورتی که این برند به لاتین باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.
و چنانچه برند حقوقی باشد مدارک آن شامل : تمامی مدارک ثبت شرکت شخصیت حقوقی شامل : آگهی تاسیس ، روزنامه تاسیس ، اگر شرکت دارای ثبت تغییرات در اسلامشهر باشد کلیه آگهی ها به انضمام تغییرات ، جواز تاسیس و یا پروانه بهره برداری و در صورتی که برند شما لاتین باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی می باشد.

نوشتهٔ پیشین
تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی
نوشتهٔ بعدی
ثبت شرکت با مسئولیت محدود بهتر است یا سهامی خاص ؟

پست های مرتبط

8 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام وقتتون بخیر
    هزینه های پرداختی شرکت بامسولیت محدوده چقدر میشه ؟

    پاسخ
    • دپارتمان نویسندگان
      دسامبر 31, 2022 11:47 ب.ظ

      دوست عزیز اگر منظور شما هزینه های پرداختی داخل سایت اداره ثبت شرکت ها می باشد، به طور دقیق نمی توان مبلغ مشخص گفت چون هزینه روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار که بسته به نوع فعالیت و تعداد کلمات مبالغ ان متفاوت است و حق الثبت تاسیس شرکت هم از ۵۰۰ هزار تومان به بالا می باشد.

      پاسخ
  • محمد حیدری
    ژانویه 22, 2023 1:27 ب.ظ

    سلام عرض کردم
    جناب مدنی مدارک مورد نیاز اخذ فیش حقوقی چیا نیاز هست بیارم خدمتتون ؟

    پاسخ
  • محمد حیدری
    ژانویه 22, 2023 1:40 ب.ظ

    سلام عرض کردم
    جناب مدنی مدارک من تکمیله سرپایان خدمت گیر دارم راه حلش چی هست؟؟

    پاسخ
  • یونس رحمتی
    ژانویه 29, 2023 3:32 ب.ظ

    باسلام و خسته نباشید
    مالیات باحقوق شما هم انجام میدین

    پاسخ
  • سهراب بدلی
    ژوئن 12, 2023 2:59 ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    ممنون از زحماتتون اقای مدنی
    کار ما بسیار عالی انجام شد

    پاسخ
  • سلام درخصوص ثبت شرکت میخواستم ببینم ک آیا ثبت شرکت بدون حضور خود فرد امکان پذیر هست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست