شکست چین در رقابت جهانی تولید

شکست چین در رقابت جهانی تولید

چین در حال از دست دادن جایگاه خود به عنوان قطب جهانی تولید و صنعت است. این مسئله تأثیر زیادی بر ژئوپلیتیکی که سال‌ها حول وابستگی اقتصادی به موتور تولید چین ایجاد شده است، خواهد گذاشت.

به گزارش اکوایران به نقل از اکسیوس – اپل به خاطر ضربه دیدن از سیاست‌های سخت‌گیرانه کرونایی چین، خروج ظرفیت تولیدش از این کشور را سرعت بخشیده است. حتی اکنون سهم کوچکی از آیفون‌های جدید در هند تولید می‌شود؛ که تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند به ۲۵ درصد از تولید تمام آیفون‌ها برسد.

چین در تولید محصولات دیگر نیز در حال شکست خوردن از رقبایش است. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، سهم صادرات این کشور از اثاث منزل، کفش و پوشاک، نسبت به سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است.

در این حین، تجارت ایالات متحده با اروپا رشد چشمگیری داشته است. به نظر کارشناسان، مکزیک و ویتنام، کشورهایی‌اند که از تغییرات زنجیره تأمین، بیش‌ترین سود را می‌برند.

به گفته کارشناسان، شرکت‌های زیادی در فکر خروج از چین هستند؛ حتی اگر آن را عملی نکنند. فرای سیاست‌های غیرقابل پیشبینی دولت چین در قبال کرونا، کسب و کارها و تحلیل‌گران به خاطر تنش‌های ژئوپلوتیک و تغییرات داخلی چین، به آینده سرمایه‌گذاری در این کشور خوشبین نیستند.

برای مثال، هزینه نیروی انسانی چین به خاطر کاهش رشد جمعیت، افزایش زیادی داشته است. همچنین رابطه این کشور با روسیه و تخاصمش با غرب، به ترس شرکت‌ها از گیر افتادن در یک نزاع جهانی دامن زده است.

شکست چین در رقابت جهانی تولید
نوشتهٔ پیشین
دستورالعمل تهیه و ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی
نوشتهٔ بعدی
خدمات مالیاتی در تهران

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست