اجرای قانون مالیات بر خانه‏‌های خالی

اجرای قانون مالیات بر خانه‏‌های خالی

به گزارش موسسه ثبت بهارستان از خبرگذاری ایرنا سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: بررسی چالش‌های اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و راهکارهای رفع آن در سلسله نشست نخبگانی نظام مالیاتی با حضور مسئولان و صاحب‌نظران اقتصادی این حوزه در محل خانه اندیشه‌ورزان برگزار شد.

به گزارش ایرنا از سازمان مالیاتی کشور، بررسی و ارزیابی آسیب‌ها و چالش‌های اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و راهکارهای رفع آن در سلسله نشست نخبگانی نظام مالیاتی به همت اندیشکده اقتصاد ایران و همکاری سازمان امور مالیاتی کشور با حضور محسن زنگنه نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی، هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، و جمعی از مدیران، اساتید و فعالان اقتصادی در محل خانه اندیشه‌ورزان برگزار شد.

در این نشست، ضمن تشریح روند تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مفاد این قانون، تبیین اهداف اجرا و موارد دیگر از جمله تفاوت آمارهای رسمی و غیررسمی خانه‌های خالی، نقش و تأثیر اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در مدیریت بازار مسکن بررسی شد و چالش‌ها و آسیب‌های احتمالی و دیگر مسائل و موانعی که ممکن است در جریان اجرا به وجود بیاید موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه این نشست، آخرین وضعیت سامانه ملی املاک و اسکان، نحوه تکمیل، جمع‌آوری اطلاعات و اعتبارسنجی خانه‌های خالی و ضرورت تعامل بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی کشور و لزوم همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با این قانون از جمله شهرداری‌ها، سازمان ثبت‌اسناد و املاک، سازمان ثبت‌احوال و اداره پست جهت اجرای بهتر و دقیق‏تر این قانون موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت و اعضای این جلسه در خصوص آن مسائل دیدگاه‌ها و پیشنهادها خود را بیان کردند. همچنین در این نشست، حضار در زمینه ضمانت‌های اجرایی قانون یاد شده، معیارها و نحوه تشخیص خانه‌های خالی مطالبی را مطرح کردند.

گفتنی است مجموعه نشست‌های نخبگانی نظام مالیاتی به‌صورت دوره‌ای به همت اندیشکده اقتصاد ایران و همکاری سازمان امور مالیاتی کشور و با حضور مسئولان، کارشناسان و نخبگان اقتصادی و مالیاتی به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و مستمر برگزار می‌شود.

,
نوشتهٔ پیشین
کارت عضویت اتاق بازرگانی
نوشتهٔ بعدی
مقدمه افزایش نرخ سود بانکی کلید خورد

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست