چهار تغییر عمده در صدور کارت بازرگانی

چهار تغییر عمده در صدور کارت بازرگانی

سخنگوی دولت با اعلام بخشی از اصلاحات صورت گرفته در آیین نامه صدور و تمدید کارت های بازرگانی گفت: از این پس کارت‌های بازرگانی بر اساس عملکرد تجار رتبه بندی و سقف ارزشی برای آن تعیین می شود.

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تشریح مصوبات امروز هیات وزیران گفت: امروز آیین نامه نحوه صدور و تمدید کارت بازرگانی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شده بود، در هیات وزیران مورد بررسی قرار گرفت و اصلاحاتی اعمال شد.

وی توضیح داد: این مصوبه در راستای حمایت از کسب و کارها و تسهیل حوزه های تجاری صورت گرفت و هیات وزیران اصلاحاتی را در آیین نامه نحوه صدور و تمدید کارت بازرگانی اعمال کرد.

وی افزود: بر اساس این اصلاحات، صادرکنندگان نمونه و ممتاز می توانند تا مهلت پنج ساله کارت بازرگانی دریافت کنند و سقف ارزشی واردات افزایش یافت و به صورت رتبه بندی توزیع می شود به طوری که با اعتبارسنجی و رتبه بندی دارندگان کارت های بازرگانی سقف واردات تعیین می شود که شاخص هایی چون سوابق عملکردی فرد و وضعیت فعالیت تولیدی یا خدماتی نیز در آن موثر است.

وی هدف از این اصلاحات را ایجاد مشوق های قانونی برای صادرات و نیز فعالیت های اقتصادی مولدتر دانست و افزود: تغییر دیگر در این خصوص شامل کاهش حداقل سن اشخاص حقیقی بود که از ۲۳ سال به ۲۰ سال کاهش یافت تا فضای بهتری برای فعالیت جوانان فراهم شود.

به گفته بهادری جهرمی، با مصوبه امروز دولت شرط داشتن کارت پایان خدمت برای داشتن کارت بازرگانی حذف شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

, ,
نوشتهٔ پیشین
الزام صدور صورت حساب الکترونیک مالیاتی برای اشخاص حقوقی
نوشتهٔ بعدی
نتایج دهمین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست